Massier Group | weniger To-Do’s — mehr Tadaa’s 🎉

View Original

19 Beispiele für Unternehmens-Visionen die inspirieren

19) Squarespace
”Empower people with creative ideas to succeed”

18) Nike
”Bring inspiration and innovation to every athlete* in the world.
(*If you have a body, you are an athlete.)”

17) Amazon
"Our vision is to be earth's most customer centric company; to build a place where people can come to find and discover anything they might want to buy online."

16) Instagram
”Capture and Share the World’s Moments.”

15) Tesla
“To accelerate the world’s transition to sustainable energy.”

14) Charles Schwab
”Helping investors help themselves”

13) IKEA
„Einen besseren Alltag für die vielen Menschen schaffen.“

12) Oxfam
„Eine gerechte Welt ohne Armut.“

11) PepsiCo
„Create more smiles with every sip and every bite.“
”Be the global leader in convenient foods and beverages by winning with purpose.”

10) InvisionApp
„Whether you’re working with pixels or code, details will make the difference.“

09) TED
”Spread ideas.”

08) Sony
”To be a company that inspires and fulfills your curiosity.”

07) Apple
”We believe that we are on the face of the earth to make great products and that’s not changing.”

„Wir wollen anwenderfreundliche Computer bauen, mit denen alle Menschen sofort zurecht kommen. Wir sind darauf fokussiert, einfache und klare Produkte mit einem tollen Design zu entwickeln, da wir alle als physische Wesen Klarheit und Übersichtlichkeit schätzen. Wir wollen das Leben der Menschen bereichern.“

06) Airbnb
”Tapping into the universal human yearning to belong—the desire to feel welcomed, respected, and appreciated for who you are, no matter where you might be.”

Die universelle menschliche Sehnsucht nach Zugehörigkeit anzusprechen — der Wunsch, sich willkommen, respektiert und geschätzt zu fühlen, für das, was man ist, ganz gleich, wo man sich befindet.

05) Google
”To provide access to the world’s information in one click.”

04) Disney
„To make people happy.“

03) Wal Mart
“To give ordinary people the opportunity to buy the same things as rich people.”

02) Microsoft (1975)
„Ein Computer auf jedem Schreibtisch und in jedem Zuhause.“

01) Wikipedia (2010)
“Stell Dir eine Welt vor, in der jeder einzelne Mensch freien Anteil an der Gesamtheit des Wissens hat.”

 

… und fragwürdige Unternehmensvisionen:

Honda (1970):
”We will destroy Yamaha.”

Philipp Morris (1950er):
”Knock off RJR as the number one tobacco company in the world.”

Giro Sport Design (alt):
”To become the Nike of the cycling industry.”

Reach for Success:
”To become the next Tony Robbins in self development.”

Nike (1960er):
„Crush Adidas.“

 

Bewirkt Ihre Vision noch etwas, wenn Sie gelesen wird?